خط سیپ ترانک چیست؟ مزایای نصب سیپ ترانک

خط سیپ ترانک

سیپ ترانک یک عبارت بسیار رایج این روزهاست، به ویژه در چشم انداز ارتباطات. با این حال، درک عبارت SIP Trunk نیز می تواند بسیار دشوار باشد. حتی اگر اصول اولیه آن را بدانید، ممکن است دقیقا ندانید خط سیپ ترانک چیست. از طرف دیگر، ممکن است در درک تفاوت بین یک SIP Trunk و یک خط SIP و اینکه چگونه نصب خطوط سیپ ترانک می توانند برای تجارت شما مفید باشند، مشکل داشته باشید.

SIP trunking نوعی فناوری است که به شما امکان می دهد از طریق اتصال داده تماس برقرار کنید. البته، فناوری‌ های هوشمندانه زیادی پشت آن نهفته است، اما ما در اینجا وارد جزئیات فنی نمی‌شویم (به هر حال SIP مخفف Session Initiation Protocol است). درعوض، ما یک نمای کلی از اینکه خط سیپ ترانک چیست، چگونه کار می‌ کند و مزایایی که می‌ تواند برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، به شما ارائه می‌ کنیم.

خطوط سیپ ترانک چیست؟

به طور خلاصه، سیپ ترانک معادل دیجیتالی یک خط تلفن است. یک SIP Trunk جایگزین کابل تلفن سنتی می شود که به شما امکان می دهد تماس های صوتی (یا ویدیویی) را از طریق اینترنت برقرار و دریافت کنید. SIP یا Session Initiation Protocol تنها یکی از ابزارهایی است که شرکت ها می توانند برای تماس VoIP (Voice over Internet Protocol) استفاده کنند. این روشی برای تبدیل سیگنال های صوتی و سایر اشکال ارتباطی به داده است که نقاط پایانی در پشته ارتباطی می توانند رمزگشایی کنند.

این نام از مخفف Session Initiation Protocol (به معنای زبان رایانه ای که تماس ها را ارسال و دریافت می کند) گرفته شده است که با کلمه “Trunk” ترکیب شده است، که متخصصان فناوری آن را به عنوان “ارتباط بین دو نقطه” تعریف می کنند.

گاهی اوقات، اصطلاحات ویپ و سیپ ترانک به جای یکدیگر استفاده می شوند، که کاملاً صحیح نیست. درک این نکته مهم است که در حالی که VoIP (پروتکل صدا از طریق اینترنت) یک اصطلاح گسترده برای هر سرویس تلفن مبتنی بر اینترنت است (بله، شامل ترانکینگ SIP نیز می شود)، SIP یک پروتکل خاص است که VoIP را با ایجاد نقاط شروع و پایان پیاده سازی می کند.

چگونه کار می کند؟

پروتکل سیپ با ارسال بسته های اطلاعاتی از یک آدرس SIP به آدرس بعدی کار می کند. سیپ می تواند داده های صوتی را از طریق وب و همچنین پیام های فوری و ویدیو ارسال کند. بنابراین SIP یک تبادل اطلاعات است که از طریق اینترنت انجام می شود. هنگامی که یک جلسه سیپ برقرار می شود، پروتکل فقط میلی ثانیه طول می کشد تا اطلاعات را از یک محیط به محیط دیگر منتقل کند.

برای انتقال پیام از یک محیط به محیط دیگر، تجهیزاتی در پایان هر طرف تماس یا جلسه SIP مورد نیاز است. این جایی است که تلفن رومیزی و دستگاه‌ های تلفن نرم‌ افزاری شما وارد می‌ شوند تا پیام، ویدیو یا تماس را نشان دهند. برای اینکه کار کند باید یک سیپ ترانک را به یک دستگاه سازگار با SIP متصل کنید. از آنجایی که شرکت ها تقاضای تحرک بیشتری دارند، استفاده از ترکیبی از تلفن های نرم افزاری، تلفن های رومیزی و موبایل برای اتصال به سیپ ترانک ها آغاز شده است.

هنگامی که SIP با یک PBX IP متصل می شود، می تواند تماس ها را از طریق یک شبکه داده هدایت کند و مزایای مختلفی را نسبت به سیستم های تلفن قدیمی قدیمی ارائه می دهد.

مزایای سیپ ترانک چیست؟

در حالی که انتقال از خطوط PSTN ممکن است برای برخی شرکت ها پیچیده یا دلهره آور به نظر برسد، حرکت به سمت SIP مزایای زیادی دارد. این مزایا شامل اجاره ماهانه خطوط و هزینه تماس کمتر، بهبود خدمات مشتری و انعطاف پذیری بیشتر است.

هنگامی که به سیپ ترانک تغییر می‌ دهید، تماس‌ ها و مکالمات شما به‌ جای تکیه بر شبکه‌ های ارتباطی قدیمی فیزیکی، از طریق اینترنت انجام می‌ شود. این بدان معنی است که درست مانند اینکه مجبور نیستید برای هر ایمیلی که به یکی از اعضای تیم ارسال می کنید هزینه ای بپردازید. می توانید تماس های داخلی برقرار کرده و جنبه های خاصی از ارتباط را به صورت رایگان مدیریت کنید.

خط سیپ ترانک همچنین به حذف برخی از هزینه‌های تعمیر و نگهداری که معمولاً مربوط به کار با خطوط تلفن و ترانک‌ های سنتی است کمک می‌ کند.

مزایای SIP Trunking

  • هزینه های کمتر برای اجاره ماهانه خطوط به لطف خطوط کمتر نصب شده در دفترتان.
  • هزینه تماس کمتر به لطف رقابت بین ارائه دهندگان سیپ ترانک.
  • خدمات بهتر به مشتریان از طریق شماره های جغرافیایی و بین المللی بیشتر ارائه می شود. از آنجایی که مشتریان می توانند با سهولت بیشتری با شرکت ها تماس بگیرند، این می تواند به معنای افزایش فروش نیز باشد.
  • سیپ ترانک فقط از مکالمات صوتی پشتیبانی نمی‌کنند، شما همچنین می‌توانید انواع پیام‌ های ویدیویی و چت را از طریق همان محیط ارسال کنید.
  • همه محتوای شما برای مواردی مانند تماس‌ ها و ویدیوها به جای نیاز به بسته نرم‌ افزاری متفاوت برای هر بخش از سازمان، در یک سیستم مدیریت می‌شوند.
  • صندوق‌های سیپ به مکانی متصل نیستند، به این معنی که می‌ توانید دفاتر را بدون نیاز به تغییر شماره خود جابه‌جا کنید. اکثر ارائه دهندگان SIP ترانکینگ می توانند تمام شماره های موجود شما را به محیط جدید انتقال دهند.
  • می‌توانید دروازه‌های VoIP را حذف کنید، زیرا همه تماس‌های تلفنی از طریق IP می‌رسند. این بدان معنی است که هیچ هزینه تبدیل اضافی لازم نیست. به علاوه، از آنجایی که همه چیز به آرامی حرکت می کند، کیفیت تماس اغلب حفظ می شود.
  • برای رسیدگی به تماس‌ های افزایش‌ یافته، اضافه کردن کانال‌ های اضافی در ترسیپ ترانک آسان‌ تر است. تماس های تلفنی ساده به شما امکان می دهد تقریباً بلافاصله کانال ها را اضافه کنید.
  • با سیپ ترانک، می توانید تعداد مناسبی از کانال ها را برای نیازهای منحصر به فرد خود انتخاب کنید. از طرف دیگر، با ISDN، باید تعداد مشخصی از خطوط را انتخاب کنید.

هزینه نصب سیپ ترانک چقدر است؟

سیپ ترانک جایگزین ارزشمندی برای محیط های قدیمی PSTN و ISDN برای ارتباطات باشد. هزینه ای که برای سیپ ترانک می پردازید به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه چند خط سیپ در یک ترانک نیاز دارید. معمولاً، هنگام خرید شرکت‌ ها باید میانگین تعداد تماس‌هایی را که انتظار دارند در یک روز خاص برقرار و دریافت کنند، ارزیابی کنند. ثبت یا گزارش تماس‌ها می‌تواند به این امر کمک کند. برای تعیین قیمت نصب سیپ ترانک شاتل و آسیاتک با کارشناسان وادفون تماس بگیرید.

هنگام خرید سیپ ترانک باید مجموعه ای از عوامل را در نظر بگیرید، از جمله اینکه چه مقدار پهنای باند نیاز دارید. و چه نوع ویژگی های اضافی ممکن است بخواهید. به عنوان مثال، برخی از رایج ترین ویژگی هایی که هنگام انتخاب ارائه دهنده سیپ ترانک باید به دنبال آنها بود عبارتند از:

عوامل تعیین کننده قیمت سیپ ترانک چیست؟

امنیت: ترانک های SIP به اینترنت متصل هستند. بناراین مهم است که دارای سیستم های امنیتی مناسب باشد. اکثر ارائه دهندگان سیپ ترانک می توانند با ارائه ابزارهای اضافی به شما کمک کنند تا از شبکه شما محافظت کنند.

گزینه های شبکه: بررسی کنید که آیا ارائه دهنده سیپ ترانک شما شبکه خود را اجرا می کند. یا یک سرویس تغییر نام تجاری ارائه می دهد. برای شرکت هایی که خواهان بهترین سطح از ویژگی ها و عملکرد هستند، اغلب بهتر است شرکتی را انتخاب کنید که کنترل شبکه را داشته باشد.

قابلیت اطمینان: ارائه دهنده سیپ ترانک باید بتواند سطح خاصی از قابلیت اطمینان را در برقراری و دریافت تماس های با کیفیت بالا به شما ارائه دهد.

انعطاف پذیری: بهترین ارائه دهندگان SIP Trunking اغلب به شما این امکان را می دهند که تمام شماره تلفن های موجودی را که امروزه استفاده می کنید به محیط جدید خود منتقل کنید. همه ارائه دهندگان نمی توانند این فرآیند را برای همه مناطق مدیریت کنند، بنابراین هنگام انتخاب خود به این موضوع توجه کنید.

هزینه های رقابتی: همانطور که در بالا ذکر شد، هزینه های ترانک SIP به عوامل مختلفی از جمله خطوط مورد نیاز شما بستگی دارد. با این حال، ارزش آن را دارد که ببینید آیا در مقایسه با معاملاتی که می توانید از سایر ارائه دهندگان دریافت کنید، نرخ رقابتی دریافت می کنید یا خیر.

ویژگی ها: اطمینان حاصل کنید که ارائه دهنده سیپ ترانک می تواند تمام ویژگی های مورد نظر شما را ارائه دهد. یک ارائه دهنده خوب باید بتواند مواردی مانند ویژگی های ویپ، حاکمیت داده ها و سایر قابلیت ها را ارائه دهد.

admin
ارسال دیدگاه